Hotelwas

De verzorging van gastenwas voor hotels stelt hoge eisen aan de kwaliteit van de textielverzorger. RAS wasserij & stomerij biedt met succes deze dienstverlening aan en past haar dagindeling en productie daarop aan. Zelfs onder de voortdurend op doorreis zijnde gasten van de diverse hotels bevinden zich vaste klanten. Zij houden hun wasgoed even vast, omdat ze weten waar ze verzekerd zijn van goede textielservice.

RAS wasserij & stomerij is actief in de verzorging van gastenwas voor hotels. Mede door zijn opleiding aan de hotelschool kent directeur en eigenaar Sander Brandt de eisen die de hoteliers stellen aan de service in hun bedrijf. Sommige specialisten uit het bedrijfsleven “leven uit de koffer” omdat ze voortdurend onderweg zijn. Zij zijn vaak aangewezen op de gastenwas service van het hotel om hun kleding tijdens lange reizen te verzorgen. Het betreft een graag geziene, relatief koopkrachtige groep gasten die van groot belang is voor de exploitatie van het hotel.

De doelgroep stelt doorgaans bovengemiddelde eisen aan de kwaliteit van de service en wil er weinig moeite voor doen. Begeleidende waslijstjes zijn niet altijd correct ingevuld, hetgeen enige ruis zou kunnen veroorzaken. Daarom wordt het wasgoed direct na binnenkomst zorgvuldig gecontroleerd en wordt over eventuele vermissingen of beschadigingen gebeld met het hotel. Hotels stellen er veel belang in dat de service niet alleen op doordeweekse dagen wordt verleend, maar tenminste ook op zaterdag. Ieder hotel stelt eigen regels ten aanzien van de presentatie van deze service in de vorm van verpakkingen en formulieren en dergelijke. Sommige hotels willen bovendien dat de gastenwas meerdere keren per dag wordt opgehaald en terugbezorgd. Met name gasten uit Amerika komen vaak ’s ochtends aan en willen toch vrij snel over hun kleding beschikken. De textielverzorger is gegarandeerd van een stuk omzet in de loop van het jaar, dat vrijwel parallel loopt met de omzet in de winkel.

Normaal wordt de gastenwas door de textielverzorger afgehaald, direct nadat de gasten ’s morgens uit het hotel zijn vertrokken. Bij hotels met een dagelijkse hoeveelheid gastenwas gebeurt dat op een vast tijdstip. Bij andere hotels belt het hotel de textielverzorger even om langs te komen. Altijd kan de gast nog dezelfde dag over zijn eigendommen beschikken. Ongeveer zestig procent bestaat uit overhemden en verder vooral ondergoed en soms kostuums. Voor een deel betreft het vaak terugkerende gasten van hotels. Een deel van hen spaart het wasgoed zelfs even op, wetend in welk hotel ze verzekerd zijn van goede textielverzorging.

RAS wasserij & stomerij levert custom made service, aangepast aan de wensen van het hotel. Werkwijze en dagindeling zijn aangepast aan de logistieke eisen en de noodzakelijke snelheid van werken. Alleen door hoge eisen te stellen aan de eigen kwaliteit is een duurzame samenwerking met de betere hotels mogelijk. Onverhoopte klachten over de textielservice komen immers direct bij het hotel terecht en kunnen eventueel ten koste gaan van de beoordeling van de service en gastvrijheid als geheel. Goede service vormt daarentegen een aanbeveling!

Voordelen RAS WAS hotelwas

  • Voor zowel grote als kleine partijen
  • Alles naar wens van de klant
  • Haal- en brengservice
  • Snelle service

Wil je meer informatie, neem dan gerust contact met ons op om te kijken wat voor jou de mogelijkheden zijn. Bel ons op het volgende nummer : 0228 – 56 73 33 of stuur een mail naar info@raswas.com